Geoblog.pl    drumbun    Podróże    Mołdawia 10/2008    Czerniowce

Ukraina, Czerniowce

17.10 Czerniowce.
W Czerniowcach mieliśmy nocować. Wg przewodnika "Ukraina Zachodnia" wybraliśmy
sobie "względnie tani i wygodny hotel niedaleko centrum przy głownej ulicy". Na miejscu okazało się, ze względnie tani hotel Bukowina ma 4 gwiazdki i nocleg w
nim kosztował 475 hrywien za pokoj w którym zmieściłaby się nasza czwórka. Mimo
to zostaliśmy. Hotel ma slady typowej radzieckiej budowy lat 70-tych - ten sam
układ co w hotelu Lwów czy Turyst, długie wąskie korytarze, małe pokoje,
trzeszczące windy. Po remoncie jednak wygląda wszystko bardzo symapatycznie,
czysto, ciepło (klimatyzacja), telewizor, lodówka, a także internet w pokojach. Dzieciom zwłaszcza się podobało, że można telewizor oglądać leżąc w łóżku.

Bardzo ładnie urządzona restauracja, ale nie skorzystalismy z niej, nie chcąc opłacić kolejnych 500 hr za kolację. Wybraliśmy się za to na spacer po wieczornych Czerniowcach zaliczając po drodze pizzerię - wygladała nieszczególnie, ale za 50 hr najedliśmy się po uszy - 2 małe pizze, solankę, czanachy, schabowy z kurczaka z frytkami i surówką, kawę, czekoladę i dwa soki oraz ciasto orzechowe zapłaciliśmy nieco ponad 50 hr (mniej niz 30 zl).

Potem poszliśmy na spacer. Czerniowce robią oszałamiające wrażenie - to jest ukraińskie miasto? Odnowione (w tym roku mija 600-lecie Czerniowców), oświetlone, a do tego po prostu ładne, prawdziwa gratka dla miłośników XIX-w. architektury. Secesyjne panneau, ozdobne drewniane balkoniki, i na każdym kroku widoczna miłość do miasta i podkreślana jego wielokulturowość.

* Hotel Bukowina, ul. Holowna 141
* Pizza park, ul. Hołowna nieco powyżej Rady Miejskiej.